|
Zawieszenie biegu okresu ważności biletu okresowego [zmiany]
W związku z nadzwyczajną sytuacją związaną z epidemią COVID-19 wznowiliśmy możliwość zawieszenia biegu okresu ważności posiadanego biletu okresowego.
23 marca 2020, 06:00 [aktualizacje: 31 marca 2020, 11:00; 07 kwietnia 2020, 15:00; 27 października 2020, 14:00; 20 maja 2021, 09:00; 31 stycznia 2022, 08:00; 19 maja 2022, 15:00; 21 czerwca 2022, 11:00]
Zawieszenie
W związku z trwającą sytuacją epidemiczną, od 1 lutego 2022 r. do 19 maja 2022 r., wznowiliśmy możliwość zatrzymania biegu okresu ważności biletów okresowych:
- jednokrotnego - dla biletów 30-dniowych i krótszych,
- dwukrotnego - dla biletów 90-dniowych i 12-miesięcznych.
Zawieszenie biegu okresu ważności biletu następuje z dniem złożenia poniższego wniosku lub innym dniem wskazanym we wniosku, przy czym termin ten nie może być wcześniejszy niż data złożenia wniosku. Od tej chwili nie będziesz mógł już korzystać ze swojego biletu.
Informacja o zatrzymaniu i wznowieniu biegu okresu ważności biletu jest widoczna w historii transakcji dostępnej dla zalogowanych użytkowników sklepu internetowego.
WAŻNE! Zawieszony bilet będzie przez cały czas widoczny z pierwotnym okresem ważności w stanie Twojej karty na naszej stronie internetowej oraz w biletomatach. Pod koniec pierwotnego końca ważności biletu dostaniesz także niezaktualizowane, e-mailowe przypomnienie o konieczności zakupu kolejnego biletu. Nie przejmuj się tym, tak musi być ;-) Sytuacja jest nietypowa i nie wszystko można było zmienić. Informacja o zatrzymaniu i późniejszym wznowieniu biletu będzie widoczna w historii transakcji dostępnej dla zalogowanych użytkowników sklepu internetowego.
Wznowienie
Jeżeli planujesz ponownie korzystać z komunikacji miejskiej i swojego biletu okresowego wypełnij poniższy wniosek. Wznowienie biegu okresu ważności biletu nastąpi następnego dnia po złożeniu wniosku lub w dowolnym, późniejszym wskazanym dniu. Na złożenie wniosku masz czas do 28 czerwca 2022. Jesli tego nie zrobisz wznowienie biegu okresu ważności nastąpi automatycznie od 1 lipca 2022.
W konsekwencji tego działania do Twojej karty zostanie przypisany nowy bilet, którego okres ważności równy jest niewykorzystanej części zawieszonego biletu. Widoczny jest on w tabeli ze stanem karty. Jest to bilet wirtualny, który, tak jak w przypadku biletu internetowego, należy zakodować na karcie. Do czasu zakodowania biletu na karcie nie jest on widoczny na ekranie biletomatu.
Najczęściej zadawane pytania
W kwietniu zawiesiłem bieg okresu ważności 30-dniowego biletu, odwiesiłem go we wrześniu. W październiku kupiłem kolejny bilet. Czy mogę go zawiesić?
Tak, okres ważności każdego biletu 30-dniowego można jednokrotnie zawiesić. Nawet wtedy gdy zrobiłeś to już z innym biletem.
Zawiesiłem okres ważności biletu 12-miesięcznego. Wznowiłem go we wrześniu, teraz znowu nie chcę z niego korzystać. Czy mogę go znowu zawiesić?
Tak, okres ważności każdego biletu 90-dniowego i 12-miesięcznego można zawiesić dwukrotnie.
Jeśli zawiesiłem ważność biletu wiosną i dotychczas jej nie odwiesiłem, to będę mógł ją teraz wznowić, a za miesiąc ponownie zawiesić, np. do czerwca?
Tak, jeśli jest to bilet 90-dniowy lub 12-miesięczny.
Mam bilet na okaziciela. Czy mogę zawiesić okres jego ważności?
Tak. Możliwość ta dotyczy wszystkich rodzajów biletów okresowych.
Ważność mojego biletu została zawieszona wiosną. Ile mam czasu aby ją wznowić?
Wznowienia biegu ważności biletu okresowego należy dokonać w terminie do 14 dni od dnia ustania stanu epidemii. Jeśli tego nie zrobisz okres ważności zostanie automatycznie wznowiony od następnego dnia.
Chcę zwrócić mój bilet ale nie mogę teraz do Was przyjechać. Co teraz?
W takiej sytuacji najlepiej zawiesić ważność tego biletu a następnie, w terminie do 14 dni od dnia ustania stanu epidemii, przyjechać do BOK i zwrócić bilet. Przed dokonaniem zwrotu (co najmniej jeden dzień roboczy przed wizytą w BOK) należy wznowić bieg okresu ważności zawieszonego biletu.
Pracuję w trybie mieszanym - tydzień w domu, tydzień w biurze. Czy mogę co tydzień zawieszać a potem odwieszać ważność mojego biletu.
Nie, taki numer przejdzie tylko raz (jeśli masz bilet 5-dniowy, 14-dniowy lub 30-dniowy) lub dwa razy (przy biletach 90-dniowych i 12-miesięcznych).